INFO 2012

Tämän vuoden Kyläjuhlia juhlitaan 19.-20.5. tuttuun tapaan Akseli Toivosen kentällä (Sampsantie 15-17). Luvassa on paljon hyvää musiikkia, lastenohjelmaa ja tietenkin uskomatonta kyläjuhlatunnelmaa.

JUHLA-ALUE: Akseli Toivosen kentällä sijaitsevat kaksi esiintymislavaa, kaksi anniskelualuetta, ruokakojut, infoteltta, lasten työpajateltat sekä esittelykojut. Lauantaina Käpylän kirkossa (Metsolantie 14) järjestetään Joska Josafatin ja Olli Karin hengellisten laulujen konsertti. Sunnuntaina Pohjolankadun valtaa KäpyBasaari.

OHJELMA & AIKATAULU: Käpylän Kyläjuhlien esiintyjät löydät esiintyjät -osiosta, tarkempi aikataulu päivitetään aikataulu-osioon.

SAAPUMINEN JUHLAPAIKALLE: Parhaiten pääset paikalle kävellen, pyörällä tai käyttäen julkista liikennettä. Etenkin sunnuntaina autoilla liikkuminen on haastavaa, sillä KäpyBasaari sulkee Pohjolankadun liikenteeltä 8-18. Reittioppaasta löydät julkisen liikenteen väylät perille.

LÖYTÖTAVARAT: Akseli Toivosen kentällä sijaitsee Kulttuuriyhdistyksen infoteltta, joka toimii myös löytötavaratoimistona. Juhlien jälkeen löytötavaroita voi kysellä Kulttuuriyhdistyksen osoitteesta kapylankult@gmal.com

KÄPYBASAARI: Sunnuntaina 20.5. Pohjolankadun valtaa perinteinen KäpyBasaari, jonne ovat tervetulleita kaikki asukkaat myymään aarteitaan.  KäpyBasaari on avoinna klo 10-17, myyjät voivat tulla paikalle klo 9  eteenpäin.  Omat pöydät, rekit ja viltit kannattaa ottaa mukaan. Järjestöille ja firmoille on suunniteltu etukäteen paikat, mutta kirppispöydät saa pystyttää niiden puitteissa itse valitsemalleen paikalle, paikalla on ihmisiä ohjaamassa. Paikkavuokra on 15 euroa ja se peritään paikanpäällä. Paikkavuokra sisältää ”normaalin” kirpparipaikan verran tilaa kadun varresta, suuremmilta virityksiltä peritään isompi maksu. Lapset saavat myydä omia tavaroitaan ilmaiseksi. Kadun pitää olla tyhjä kuuteen mennessä. Kadulle ei saa jättää mitään, vaan omat myymättömät kamat ja roskat tulee jokaisen kuljettaa pois.

MYYNTI- JA ESITTELYKOJUT: Sekä KäpyBasaarille että Akseli Toivosen kentälle on mahdollisuus tulla esittelemään toimintaansa tai myymään tuotteitaan. Lisätietoja: Pia Laulainen, p. 041 534 3616