Käpylä on 100-vuotias nuorukainen

Vuosi 2020 on Käpylälle, sen asukkaille ja ystäville juhlavuosi, kun kaupunginosa täyttää 100 vuotta. Kaupunginosaa juhlistetaan ympäri vuoden erilaisilla tapahtumilla, ja starttinsa juhlavuosi saa Uudenvuoden lyhtyjuhlasta, jota vietetään 31.12. klo 18 Meurmanin puistossa. (linkki tapahtumaan)

Käpylän kulttuuriyhdistys järjestää ”Käpylä 100 Kyläjuhlat” lauantaina 6.6.2020. Kyläjuhlat ovat suuremmat kuin vuosiin ja ne järjestetään kolmella päätapahtumapaikalla: Meurmanin puistossa Lippakiska kupeessa kello 10-18 (klo 18 eteenpäin Kiskan omaa häppeninkiä), ”Vapaa Sana” tapahtumassa Taivaskalliolla kello 16-22 ja kello 14-21.30 Akseli Toivosen kentällä. Kuultavaa, koettavaa ja nautittavaa on musiikkipajoista temppuratoihin, rock-bändeistä rap-artisteihin ja suolaisesta makeaan.

Artistikiinnitykset ovat vielä osittain auki, mutta ohjelmasta voi paljastaa jo jotakin: Meurmanin puistossa on paljon tekemistä koko perheelle, ja paikalla esiintyy mm. lasten bändi Hiekkalaatikko. Taivaskallion ”Vapaa Sana” tapahtumassa on Open Stage, jossa voi ilmaista mielipiteensä ja rap-lavalle kipuavat mm. MC Koo, Jontti ja Petettyjen Puolue. Akseli Toivosen ohjelmassa on muun muassa Kullervo kuoro ja runoryhmä ja Käpylä All Stars -bändi solisteineen. Juontajana toimii Rinna Paatso.

Käpylä 100 Kyläjuhlat organisoidaan Käpylän kulttuuriyhdistyksen, Käpylä-Seuran, asukkaiden ja muiden käpyläläisten toimijoiden yhteistyönä. Haluatko Sinäkin mukaan? Tarvitsemme aina joukkoomme lisää niin ideoijia, tsemppareita, järkkäreitä, ensiapukortillisia, jokapaikanhöyliä, lavatekniikkaosaajia … Otamme Sinut ja kaikenlaisen avun ilolla ja lämmöllä vastaan!

Jos kiinnostuit, ilmianna itsesi joko:

• näiden kotisivujen ”OTA YHTEYTTÄ” kaavakkeen kautta tai
  • lähetä suoraan viestiä osoitteeseen kapylankult[at]gmail.com tai
  • lähetä meille viesti Facebook-sivun kautta